Daha Sağlıklı Yaşam Tarzı Değişiklikleri Yapma

80/20 kuralını uygulayın.

Daha sağlıklı bir yaşam sürmeyi hedefliyorsanız, her sağlıksız yiyecekten kaçınmak veya her gün egzersiz yapmakla ilgili değildir.

Birçok sağlık profesyoneli 80/20 kuralı olarak bilinen ortak bir kural önerir. Bu, sağlıklı aktiviteleri veya daha sağlıklı bir yaşamı teşvik edecek şeyleri seçtiğiniz zaman % 80’inin anlamına gelir. % 20 oranında daha az sağlıklı bir şey seçebilirsiniz (sabah antrenmanınız yerine uyumak veya fazladan bir kadeh şarap içmek gibi).

Daha sağlıklı bir hayat yaşamaya yönelik hedeflerinize ilk başladığınızda mutlaka “sağlıklı” sayılması gerekmeyen ikramlar ve eğlenceli şeyler eklediğinizden emin olun. Bunlar zihinsel ve duygusal sağlığınızı destekleyecektir.

 

Sigarayı bırakmak.

Tüm sağlık profesyonelleri sigara içmeyi veya diğer tütün ürünlerini kullanmayı bırakmayı önerecektir. Bunlar çeşitli sağlık sorunlarına ve hastalıklara yol açmaktadır.

Sigarayı en kısa zamanda bırakmaya çalışın. Bu kararı aniden vermek daha zordur ve daha fazla yan etki ile gelebilir, ancak vücudunuza zarar vermeyi bırakmanın en hızlı yolu budur.

Bırakma konusunda sorun yaşıyorsanız yardım için doktorunuza danışın. Size bir ilaç reçete edebilir veya sizi sigarayı bırakma programına yönlendirebilirler.

 

Stres Yönetimi.

Stres, sağlığınıza zarar verebilecek duyguları kontrol etmek zordur. Düşük dereceli kronik stres çok yaygındır ve daha sağlıklı bir yaşam sürdürme ilerlemenizi engelleyebilir.

Stres, baş ağrısı, depresyon, yorgunluk gibi sağlıkla ilgili çeşitli yan etkilere yol açabilir, kalp krizi ve tip 2 diyabet, asit reflü ve azaltılmış bağışıklık riskinizi artırır.

Sakinleşmenize, stres ve endişeyi gidermenize yardımcı olacak başka davranışlarda bulunun. Deneyin: meditasyon, yoga, hafif egzersiz, müzik dinlemek, bir arkadaşınızla konuşmak veya sıcak bir duş almak veya banyo yapmak.

 

Bir terapiste görünün.

Bu sağlık profesyonelleri, stresinizi, telaşlı bir yaşam tarzını ve diğer yaşam durumlarını nasıl daha iyi yöneteceğiniz konusunda doğrudan rehberlik edebileceklerdir.

Birinci basamak doktorunuzla yerel bir terapist veya size önerebilecekleri biri hakkında konuşmak isteyebilirsiniz.

Bir terapisti görmek sadece depresyon gibi önemli bir akıl hastalığıyla uğraşanlar diye ayrılmaz. Birçok çalışma, her yaştan ve geçmişten gelen insanların bir terapist ya da yaşam koçu görmekten faydalanabileceğini göstermiştir.

 

Daha fazla uyuyun.

Daha fazla uyku almak, kendinizi daha dinlenmiş ve sabah güne başlamanıza hazır hissetmenize yardımcı olacaktır. Vücudunuza kendini gençleştirmek için daha fazla zaman verir! Bu, vücudunuzun kendini hücresel düzeyde onardığı zamandır.

Genellikle her gece 7-9 saat uyumak tavsiye edilir.

İyi dinlenmiş bir uyku çekmenize yardımcı olmak için yatmadan hemen önce egzersiz yapmayın, tüm elektronik cihazları kapatın, tüm ışıkları ve gürültü yapan şeyleri kapatın. Bu en iyi uykuyu almanıza yardımcı olacaktır.

Kronik uyku problemlerini göz ardı etmeyin. Yeterince uyuyamazsanız, iyi uyumuyorsanız veya dinlenmiş hissetmiyorsanız, bu sorunu hafifletmeye yardımcı olup olamayacaklarını öğrenmek için doktorunuzdan randevu alın.

 

Related Articles

Kendinize ve Saçınıza Bakmak

Düzenli kırpmalar planlayın. Saçlarınızı sık sık kesmek daha hızlı uzamasına neden olmazken, saçlarınızı düzenli olarak düzeltmek uzunluğunu korumaya yardımcı olacaktır....
Read more

Kısa Saçların Kesimini ve Rengini Koruma

Her 4-6 haftada bir uçlarını alın. Kısa saçların bakımını yapmak için daha sık kesilmesi gerekir. Keskin kenarlı stillerin, saçınızın ne...
Read more

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir