Daha Sağlıklı Diyet Seçimleri Yapma

Bir yemek planı oluşturun.

Daha sağlıklı bir hayat yaşamaya çalıştığınızda, diyetiniz değiştirmek istediğiniz bir şey olabilir. Kendiniz için yeni bir yemek planı hazırlamak, size hafta boyunca sağlıklı beslenmeniz için gereken kuralları sunmanıza yardımcı olabilir.

Bir yemek planı, hafta boyunca her yemek, atıştırmalık ve içecek için planınızdır.

Bu plan, seçimlerinizin her birini görmenize ve planlamanıza da olanak tanır. Her gün yediğinizin yeni sağlıklı yaşamınızla buluştuğundan emin olabilirsiniz.

Yemek planınıza başlamak için bir kalem ve kağıt alın ve haftanın her günü yazın. Tüm yemeklerinizi, atıştırmalıklarınızı ve içeceklerinizi yazın.

Bir yemek planı yazmak, daha organize bir market listesine sahip olmanıza da yardımcı olabilir.

 

Dikkatli yiyin.

Dikkatli yemek, daha fazla dikkat çekmenize ve nasıl yediğinize odaklanmanıza yardımcı olan bir yemektir. Dikkatli yemek, yemekten zevk almanıza yardımcı olduğu için daha sağlıklı bir yaşam için önemlidir.

Dikkatli bir şekilde yiyen insanlar tipik olarak daha az yiyor, kilo vermek için daha kolay zaman geçiriyor ve yemeklerinden daha fazla tatmin oluyor.

Dikkatli yemek, çeşitli şeyleri içerir. Başlamak için tüm elektroniği (telefonunuz veya TV’niz gibi) kapatın ve diğer dikkat dağıtıcı unsurları kaldırın. Yemeğinize tam olarak odaklanabilmeniz gerekir.

Yemek yerken, yemeğinizin görünüşüne, tadına, dokularına ve sıcaklıklarına dikkat edin. Gerçekten her ısırık üzerinde konsantre olmaya çalışın.

Ayrıca yemeğinizi yemek için en az 20-30 dakika ayırın. Yemeğinize zaman ayırdığınızda, daha az yemek yiyebilir ve yemeğinizin tadını daha fazla çıkarabilirsiniz.

 

Dengeli bir diyet yapın.

İyi dengelenmiş bir diyet, sağlıklı bir diyetin temel taşıdır. Sağlıklı yemek, daha sağlıklı bir yaşam sürmeniz için önemlidir.

Dengeli bir diyet ile yediğinizde, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu tüm tavsiye edilen besinleri tüketebilirsiniz. Besin eksiklikleri ve düşük kaliteli bir diyetin diğer yan etkileri için daha az risk altındasınız. Hissedecek ve daha sağlıklı olacaksınız.

İyi dengelenmiş bir diyet, her gün beş gıda grubunu da içerir. Ayrıca, çok çeşitli yiyecekler içeren bir diyet uygulayın. Her gün aynı az miktarda olan yiyecekleri yemeyin.

 

Porsiyon boyutlarına dikkat edin.

Gıda ambalajındaki beslenme bilgilerini ve kalori miktarını okuduğunuzda, bu gıda maddesinin bir kısmına atıfta bulunur. Peki tek porsiyon nedir? Sadece bir porsiyon içerdiğini düşünerek bir cips torbası yiyebilirsiniz, ama aslında üç veya dört porsiyon yediniz. Porsiyon boyutlarını kontrol ettiğinizden ve ihtiyaç duyduğunuzdan daha fazla yemediğinizden emin olun.

Bu ölçümlerin tek bir kısım oluşturduğunu unutmayın: 3-4 oz protein, 1/2 bardak tahıl, 1/2 bardak meyve veya bir küçük parça et ve 1 bardak sebze / 2 bardak yapraklı yeşillikler. Bunlar yemek başına porsiyon boyutlarıdır.

Bir restorana giderseniz ve porsiyon boyutları (genellikle olduğu gibi) çok büyükse, yemeğinizin yarısını eve götürmek için hemen kutuya alıp alamayacağınıza bakın. Bu şekilde, doymuş olsanız bile tabağınızı bitirmek için mücadele vermiş olmayacaksınız.

Related Articles

Sağlıklı Yaşam İçin Hazırlık

Doktorlarınızdan randevu alın. Sağlığınızı iyileştirmenin ve sürdürmenin bir anahtarı düzenli doktor ziyaretleridir. Bu sağlık profesyonelleri, daha sağlıklı bir yaşam arzunuzu...
Read more

Sentetik Saç Bakımı

Boya kullanmaktan kaçının. Saç boyasında saçınıza zarar verebilecek birçok kimyasal vardır ve çok sık yapılırsa bu hasarı onarmak neredeyse imkansızdır....
Read more

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir